نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

بازسازی غدیرخم با حضور۴۰۰هنرمند وبسیجی +تصاویر

  • بازسازی غدیرخم با حضور۴۰۰هنرمند وبسیجی +تصاویر

    بازسازی واقعه غدیرخم توسط ۴۰۰نفر از هنرمندان بسیجی،همزمان بادهه ولایت وامامت درشهرستان خوی بازسازی شد.

    به گزارش  خبرنگار گروه استان های پرتال خبر از ارومیه، سرهنگ پاسدار
    قهرمان عیوضلو درحاشیه این همایش بابیان اینکه بازسازی واقعه غدیرخم توسط ۴۰۰نفراز هنرمندان بسیجی برای چهارمین سال متوالی در روستای زاویه حسن خان شهرخوی درپنج هکتاراززمین بازسازی واجرا
    شد
    .

    وی ادامه داد: در این بازسازی هنرمندان بسیجی ، داستان بازسازی جنگ احزاب،خندق
    وحجت الوداع را به تصویر کشیدند
    .

    سرهنگ پاسدارعیوضلو هدف ازبازسازی این واقعه تاریخی را ایجاد پیوند
    ارزشی ولایت و امامت ، آشنا سازی نسل حاضر با این عید بزرگ و تعمیم و گسترش فرهنگ امامت
    و ولایت در جامعه دانست
    .

    وی درپایان بابیان اینکه درسی را که امروز از ولایت وغدیر می
    گیریم این است که حکومت صالحان باید دردست ولایت فقیه باشد .

    انتهای پیام/س

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

پیام فوری مفتی سعودی به تروریست ها در سوریه

  • پیام فوری مفتی سعودی به تروریست ها در سوریه

    عبدالله المحیسنی از گروه‌های مسلح در سوریه خواست اختلافات را کنار گذاشته و وارد “نبرد سرنوشت ساز” شوند.

    به گزارش گروه بین الملل پرتال خبر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “عبدالله المحیسنی” — مفتی سعودی گروه تروریستی جبهه النصره — از گروه‌های مسلح در سوریه خواست اختلافات را کنار گذاشته و وارد “نبرد سرنوشت ساز” شوند.

    بر این اساس، عبدالله المحیسنی در بخشی از این پیام مدعی شده است: “اگر شرایط پس از سقوط خلافت عثمانی باعث به وجود آمدن جریانها و احزاب اسلامی متعددی شد، امروز جهاد همه آنان را در یک میدان و صف واحد جمع کرده، زیرا هدف همه یکسان و مشترک است، و دشمن فرصتی برای تفرقه به وجود نمی‌آورد.”

    المحیسنی اظهار داشت: “این نبردی سرنوشت ساز برای کل امت است، و اگر به آن توجهی نکنیم دشمن پیروز خواهد شد، زیرا دشمن متحد شده و ما دچار تفرقه شدیم.”

    “عبدالله بن محمد بن سلیمان المحیسنی” معروف به “عبدالله المحیسنی” یک مبلغ وهابی سعودی است.

    وی فارغ التحصیل رشته فقه تطبیقی از دانشگاه “امام محمد بن سعود” عربستان است و از همین دانشگاه سعودی مدرک دکترا گرفت.

    المحیسنی متولد شهر بریده در منطقه القصیم است در سال ۲۰۱۳ از عربستان به سوریه اعزام شد، تا به عنوان یک فرد مستقل و قاضی برای گروه‌های مسلح در سوریه مانند داعش، جبهه النصره و احرار الشام قضاوت کند. ولی در فوریه ۲۰۱۴ به سوی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) گرایش یافت که اکنون به “جیش الفتح” تغییر نام داده است.

    انتهای پیام/ 

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

حموص را سنتی درست کنید

  • حموص را سنتی درست کنید

    حموص

    یکی از غذاهای خوشمزه و خوردنی حموص میباشد که البته بسیار سالم است و در آن از مواد خالص و سالم استفاده شده و میتوان آن را جزئی از لیست اصلی غذای خانواده قرار داد.در این غذا انواع ویتامین و مفیدات وجود دارد،چرا که آن را بصورت سنتی درست میکنند و این سنتی بودن یعنی

    این غذای خاورمیانه ای به صورت سنتی با نخود، ارده، آب لیمو و روغن زیتون درست می شود اما روش های گوناگونی برای تهیه آن وجود دارد. از یک روز قبل مواد را آماده کنید و در یخچال بگذارید و قبل از سرو کردن اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق باقی بماند. می توانید روی آن را با لیمو و برگ های ریحان تزئین کنید. همچنین حموص را می توانید با قطعات سبزیجات ترد میل کنید.

    مواد لازم :

    ۴۴۰ گرم کنسرو نخود، شسته شده و خشک کرده

    دو عدد حبه سیر، له شده

    یک دوم فنجان آب

    یک چهارم فنجان ارده

    سه قاشق غذا خوری آب لیموی تازه

    دو قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص

    سه چهارم قاشق چای خوری نمک

    یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

    روش پخت :

    نخود و سیر را در مخلوط کن قرار دهید و تا زمانی که کاملا به حالت خمیری در بیایند مخلوط کنید. یک دوم فنجان آب و سپس باقی مواد را اضافه کنید. تا زمانی که همه مواد به خوبی خمیر و با هم تر کیب شوند به مخلوط کردن ادامه دهید. حموص شما آماده است و می توانید پس از اینکه یک روز در یخچال نگهداری اش کردید آن را میل کنید. توصیه می شود روی غذا را بپوشانید.

    اطلاعات تغذیه ای :

    مواد گفته شده در این دستور پخت حدود سه و یک چهارم فنجان حموص می شود. هر وعده حموص را دو قاشق غذا خوری به حساب می آوریم.

    اطلاعاتی که در ادامه گفته می شود مربوط به یک وعده ( دو قاشق غذا خوری ) حموص می شود.

    کالری: ۴۴

    کالری از چربی در یک وعده: ۵۱ درصد

    چربی در یک وعده: ۲٫۵ گرم

    چربی اشباع در یک وعده: ۰٫۳ گرم

    چربی غیر اشباع در یک وعده: ۱٫۲ گرم

    چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۰٫۷ گرم

    پروتئین در یک وعده: ۱٫۵ گرم

    کربوهیدرات در یک وعده: ۴٫۴ گرم

    فیبر در یک وعده: ۰٫۹ گرم

    کلسترول در یک وعده: ۰ میلی گرم

    آهن در یک وعده: ۰٫۳ میلی گرم

    سدیم در یک وعده: ۷۴ میلی گرم

    کلسیم در یک وعده: ۱۲ میلی گرم

    منبع : دکتر کرمانی

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تولید شیر فراپاستوریزه (ESL) در ایران

  • تولید شیر فراپاستوریزه (ESL) در ایران

    milk

    خوشبختانه این روزها شاهد دستاوردهای پزشکی ارزشمندس هستیم و محققان کشورمان در این زمینه قدم های بزرگی بر داشته اند. یک شرکت فراورده های لبنی واقع در استان فارس برای اولین بار در ایران،  تولید شیر فراپاستوریزه یا ESL را کلید زد. راه اندازی این خط تولید پیشرفته در راستای افزایش سطح بهداشتی تولید شیر و بالا بردن سرانه مصرف لبنیات در سبد خانوار می باشد. در ادامه جزئیات این دستاورد را به شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    طبق آمارهای موجود، سرانه مصرف لبنیات در ایران حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم می باشد که کمتر از نصف سرانه مصرف جهانی که معدل ۱۹۰ کیلوگرم و حدود یک سوم سرانه مصرف اروپا معادل ۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

    از طرفی آمار بیماری پوکی استخوان به عنوان یک بیماری خاموش و مرموز در بین ایرانیان در سال های اخیر روند صعودی داشته است که مطمئناً وضعیت نامناسبی را در راه ایجاد یک جامعه سالم و پویا ایجاد می کند.

    درحالی که در قرن فعلی سیاست کشورهای پیشرفته و حتی درحال توسعه، به داشتن جامعه ای سالم متمرکز شده است. چرا که جامعه سالم، پایه و اساس ایجاد یک کشور قوی با ازکان اقتصادی وسیاسی و فرهنگی قوی می باشد.

    در این میان رسالت صاحبان صنایع سنگین تر می شود و شرکت فراورده های لبنی نیز با توجه به خط مشی همیشگی خود در ارائه محصولات سالم و ارتقای فرهنگ مصرف جامعه، با انجام سرمایه گذاری سنگین، اقدام به خرید تجهیزات پیشرفته تولید شیرهای ESL از معتبرترین شرکت های  اروپایی نموده است.

    نتیجه این اقدام موثر و مفید، ارائه محصول با کیفیت به بازار و تامین نیاز مصرف کنندگان و پیروی آن افزایش سرانه مصرف در آینده می باشد که با کمک و یاری نیروهای انسانی مستعد و توانمند محقق می شود که مطمئناً در ایجاد رونق اجتماعی کشور به خصوص در شرایط پساتحریم، بسیار موثر و کارساز می باشد.در حال حاضر ۸۰ % شیر مصرفی در اروپا تولید شده با تکنولوژی ESL می باشد.

    تولید محصولات فرا پاستوریزه (ESL) ( Extended Shelf  Life (و توجه به نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده و با توجه به کیفیت و بهداشت بالاتر شیر نسبت به شیر پاستوریزه این امکان را فراهم کرده که کشورمان با  سرمایه‌های خرد و کلان گسترده‌ای که دارد، بتواند این سرمایه‌ها را از دلال بازی، واسطه‌گری‌ها و فعالیت‌های سوداگرانه مخرب به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد و مطمئن سوق دهد.

    اجرای اقتصاد مقاومتی، قطعا ملزومات خاصی را می‌طلبد که عزم راسخ مسوولان ، پرهیز از شعارزدگی و باور به اجرای آن اولین شرط آن است. این ایده اکنون در یک شرکت تولید محصولات لبنی محقق شده است .

    مهندس هاشم نصیری عضو انجمن مدیران صنایع و مدیر عامل یک شرکت تولید فراورده های لبنی با بیان اینکه در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل نامگذاری شده است از هیچ کوششی در راستای رسیدن به خودکفایی اقتصادی به ویژه در حوزه تولید محصولات غذایی نباید فروگذار کرد اظهار داشت :

    هر اقدامی که در جهت بهینه سازی تولید و تولید بر اساس ذائقه و سلیقه مشتری انجام شود یا دست تولید کنندگان محصولات غذایی را برای مشتری پسند تر شدن محصولات باز بگذارد اقدامی شایسته و در راستای مقاوم سازی اقتصاد است ، ما با توجه به ضرورت های موجود و نیاز بازار و جامعه، تولید محصولات فراپاستوریزه (ESL) با ماندگاری بالا را اکنون کلید زده ایم و این اقدام را حرکتی نو و تاثیر گذار در تغییر شرایط بازار و مقاوم سازی اقتصادی می دانیم .

    مهندس نصیری با بیان اینکه شیر یکی از فرآورده های بی نظیر می باشد که به دلیل خواص غذایی ویژه که در مواد غذایی دیگر کمتر یافت می شود  همواره مورد توجه طیف وسیعی از جامعه بوده است گفت :

    سرانه مصرف این ماده مهم غذایی در ایران ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم اما در کشورهای اروپایی ۳۰۰ کیلوگرم است، با رشد جمعیت و افزایش آگاهی مصرف کنندگان ، این نیاز احساس شده است که روش هایی برای بهبود شرایط نگهداری و افزایش ماندگاری این محصول و افزایش مصرف سرانه آن در نظر گرفته شود.

    مدیر عامل شرکت تولید محصولات لبنی همچنین با اشاره به اینکه میزان مصرف شیر در الگوی مصرف غذایی خانوار در مقایسه با سبد مطلوب غذایی کشور فاصله زیادی دارد گفت : اکنون ایرانیان روزانه ۱۹۰ گرم شیر و مواد لبنی مصرف می کنند، درحالیکه طبق سبد مطلوب پیشنهادی غذایی، باید حداقل ۲۵۰ گرم شیر و لبنیات در روز مصرف کنند.

    وی ادامه داد برای افزایش تمایل مصرف کنندگان به مصرف بیشتر و بهتر شیرز روش فرآیندی به نام ESL در صنایع لبنی به کار گرفته می شود و بر اساس آن  شیری که با فرآیند ESL تولید می شود ، نوعی شیر فراپاستوریزه است که با انجام فرآیندی اضافی، زمان ماندگاری محصول در دمای ۶-۴ درجه سانتی گراد به نسبت شیرهای پاستوریزه معمولی به مدت چند روز افزایش می یابد که این افزایش بسته به شرایط مختلف از جمله کیفیت شیر اولیه ، نوع فرآیند ، شرایط بسته بندی و نگهداری و حمل ونقل می تواند زمان  طولانی تری دراختیار مصرف کننده باشد .

    مهندس نصیری ابراز امیدواری کرد : که با تولید محصولات شیر فراپاستوریزه (ESL) شرایط برای تولید محصول با تنوع بیشتر فراهم گردد و استان فارس که جایگاه خاص در تولید محصولات لبنی دارد بتواند گام های اساسی برای خودکفایی بهنیه کشورمان در تامین محصولات استراتژیک و راهبردی غذایی بردارد .

    منبع: الو دکتر

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

  • رژ لب هایی که مرگ آور هستند!پریا و میترا

    رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با برشمردن آسیب های موجود ناشی از افراط در استفاده از فراورده های آرایشی، از خانمها خواست نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.



:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

سهم کشورمان از ۶۰۰ میلیارد دلار جابجایی پول توسط نیرو‌های کار بسیار ناچیز است

  • سهم کشورمان از ۶۰۰ میلیارد دلار جابجایی پول توسط نیرو‌های کار بسیار ناچیز است

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۳۰۰میلیون نفر نیروی کار مهاجر در جهان وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۰۰میلیارد دلار پول را جابجا کرده اند.

    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پرتال خبر؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معرفی و بهره برداری از سامانه اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی که امروز ( دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما این است که هر ایرانی در هر  جهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرد.

    وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰میلیون نفر نیروی کار مهاجر در جهان وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۰۰میلیارد دلار پول را جابجا کرده اند و سهم کشور ما از این جابجایی پول بسیار اندک است و باید به سمتی برویم که پول ایرانیان به کشور مادری خود بازگردد.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در گذشته مهاجرت از کشور های جنوبی مانند آسیا به کشورهای شمالی (اروپا) انجام می شود اما امروزه شاهد مهاجرت به دیگر کشورهای آسیایی مانند چین و استرلیا هستیم.

    ربیعی گفت: نسبت افراد تحصیل کرده و بالا رفتن میزان صادرات از عوامل ایجاد پدیده مهاجرت است و وزارت کار مسئله مهاجرت را به دقت بررسی می کند.

    وی ادامه داد: در گذشته به پدیده مهاجرت فرار مغزها می گفتند که امروز این مسئله در سطح کلان صادق نیست و ما نیروی کار مهاجر فنی هم داریم .

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت: بزرگترین استراتژی ما اتصال نیروی کار مهاجر ایرانی در کشور و ایجاد امنیت مالی برای آنها است.

    ربیعی گفت: پدیده مهاجرت نیروی کار در جهان  جدی است و ما باید سهم خود را از گردش مالی آن افزایش دهیم.

    وی افزود:تامین نیروی کار و دانش آنها جریان اصلی نیروی کار مهاجر را شامل می شود و باعث شده که کشورهای زیادی خواهان پذیرش نیروی کار باشند کشور ما نیز هم پذیرنده و هم فرستنده نیرو کار است به گونه ای که امروز حدود ۲میلیون شغل کشور در دست اتباع خارجی است.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت:  ثبات شغلی و تامین امنیت شغلی نیروی کار مهم است که سازمان تامین اجتماعی این وظیفه را بر عهده دارد و باید امنیت روانی نیروی کار ایرانی را در خارج از کشور تامین کند.

    ربیعی افزود: ایجاد شناسنامه کار ، معافیت گمرکی برای افراد دارای مجوز کار، تاسیس دفاتر کاریابی در کشور هایی که دارای بیش از ۱۵۰۰نفر نیروی کار است ، در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.

    وی گفت: تاکنون در کشور بیش از ۱۵هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و از ۲سال گذشته کار بیمه کردن ایرانیان در کشور های استرالیا ،ایتالیا، کره جنوبی و ترکیه آغاز شده است .

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: اعزام هدفمند نیروی کار و دریافت سهم بیشتری از جابجایی مالی آن از اهداف وزارت کار است.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اگر قصد سفر به یک کشور آسیایی با جاذبه های گردشگری را دارید حتما کشور کره جنوبی را انتخاب کنید چون هم هزینه مناسبی داره هم در مقایسه با کشور های اروپایی جاذبه های گردشگری خوبی داره و هم غذاهای جالب و خوشمزه ای داره میدونید قیمت تور های اروپایی الکی گرونه و تور های آسیایی هم بهتر و به صرفه تر هست و هم جالب تره و بیشتر خوش میگذره به طور مثال کشور کره جنوبی جاذبه های گردشگری جالبی مث قصر غربی کوم بوک گانگ (Gyeongheegung) داره که حدود ۷۷۰۰ اتاق داره که برای پادشاهان و خدمتکاران و بقیه کسانی بوده که تو کاخ زندگی میکردن و واقعا هم زیباس یا دهکده تاریخی Hahoe که به سبک سنتی هست و آب و هوای بسیار عالی و خوبی رو داره برای خرید لباس و وسایل و هر چی که بخواید هم میتونید به منطقه خرید و فروشگاهی مایونگ دانگ (Myeongdong) برید و اینطوری بهتون بگم که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد !! توش پیدا میشه برج سئول (N Seoul Tower) هم واقعا دیدنی و جالبه و میتونه یکی از جاذبه های گردشگری کره جنوبی به حساب بیاد اگه بخوام براتون یه جمع بندی کلی بکنم کشور کره جنوبی یه کشور خوب برای سفر و مسافرت هست و شما به راحتی و با مراجعه به سایت فاینداتور میتونید یه تور کره جنوبی https://www.findatour.co/fa/international-tour/korea با قیمت مناسب تهیه کنید و از سفر خودتون لذت ببرید اگه از من میشنوید حتما به کشور کره جنوبی سفر کنید.



:: برچسب‌ها: کشور کره جنوبی کشوری خوب و مناسب برای سفر کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

سلام به همه دوستان گلم به نظرمن اگه قصد سفر به یک کشور دیگر رو دارید به هیچ وجه به کشور های آسیایی مث کشور کره جنوبی سفر نکنید میدونید چرا به دلیل اینکه شما میتونید به کشور های دیگه اروپایی سفر کنید هم اینکه کشور هایی مث کشور کره جنوبی نه غذاهای جالبی داره نه جاذبه های گردشگری آنچنان جالب که بخواد شما رو جذب بکنه از طرف دیگه هزینه های سفر هم برای این کشور ها بسیار بالاس من برای تهیه یه تور کره جنوبی https://www.findatour.co/fa/international-tour/korea به سایت فاینداتور مراجعه کردم و با قیمت بالای هتل ها و تور های مختلف رو به رو شدم در صورت اینکه با قیمت خیلی پایین تر و مناسب تر تو همین سایت تور های بهتر کشور های اروپایی رو پیدا کردم البته انتخاب با خودتونه ولی به نظر من سفر به یک کشور اروپایی خیلی بهتر از سفر در کشور آسیایی با هزینه بالا می باشد این هم یکی از تجربیات دیگه من بود که قصد داشتم با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذارم البته این رو هم در نظر بگیرید که برخی افراد ممکنه واسه سفر های کاری یا سفر های تحقیقی بخوان به این کشور سفر کنن که اون کلا بحث جدایی داره و نمیشه در موردش تصمیم گرفت چون به نوعی یه سفر اجباری هست و چاره ای نیست و باید سفر کرد به هر حال اگر دوست داشتید یه سفر تفریحی و اختیاری داشته باشید بهتره کشوری مث کره رو برای سفر انتخاب نکنید :)



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رعایت 4 نکته و خداحافظی با سرطان

بحران اقتصادی،زندگی ماشینی،مصزف بی رویه فست فود و هزار عامل دیگر باعث شده تا ما به رژیم غذایی خود توجه نداشته باشیم، شاید باور نکنید ولی یکی از محکم ترین دلایلی که باعث بروز سرطان میشود رعایت نکردن تغذیه سالم میباشد. اگر دقت کرده باشید در گذشته هم هوا آلوده نبود و خوارکی ها مواد نگه دارنده نداشتند، آمار سرطان پایین بود. ولی باید جایی جلوی سرطان گرفته شود؛ به همین منظور محققان در تحقیقی با عنوان «رژیم غذایی ضدسرطان» به نکات مهمی در کاهش ریسک سرطان از طریق رژیم غذایی اشاره می کنند.

۱. تمامی ماهی ها خاصیت یکسان ندارند

غذای دریایی یکی از غذاهای سالمی است که می توان به طور مرتب مصرف کرد. ماهی مملو از پروتئین های موسوم به چربی های خوب نظیر اُمگا-۳ و اُمگا-۶ است و نسبت به سایر انواع گوشت ها از کالری کمتری برخوردار است.

اما دیوید خیات، نویسنده مطالعه رژیم غذایی ضدسرطان، معتقد است که اکثر ماهی ها حامل مقادیری جیوه، سرب، و سایر آلاینده های سرطان زا هستند. تنها به دلیل وجود جیوه، انجمن بارداری آمریکا به زنان باردار توصیه می کند که مصرف برخی گونه های ماهی را که احتمالا آلوده هستند به حداقل برسانند. از اینرو محققان برای دور ماندن از جیوه، پرهیز از مصرف شمشیرماهی، سالمون و تن را توصیه می کنند و در عوض خوردن بیشتر ماهی باس (نوعی ماهی خاردار دریایی)، ساردین و میگو را پیشنهاد می کنند.

۲- گوشت گاو را نباید دشمن سلامت تلقی کرد

همانند باور مربوط به ماهی، این فرضیه همه گیر وجود دارد که گوشت قرمز ناسالم بوده و دارای خاصیت سرطان زایی است.

با وجودیکه برخی مطالعات قاطعانه مصرف گوشت قرمز را به افزایش ریسک انواع مشخصی سرطان نظیر سرطان های روده و پروستات ربط می دهند، اما هنوز شواهد و اسناد مربوطه ابهام آمیز است. نوع مصرف گوشت در کشورها متفاوت است: درحالیکه در فرانسه گوشت گوساله کم چرب بوده و مردم این کشور خیلی کم و با مضایقه گوشت گوساله مصرف می کنند، در آمریکا گوشت گوساله بسیار چرب بوده و حاوی کالری بیشتری است. همچنین مردم آمریکا در خوردن گوشت زیاده روی می کنند.

بعلاوه نوع پخت گوشت قرمز موجب تغییر ریسک سرطان در آن می شود. گریل کردن یا کباب کردن گوشت ریسک سرطان زایی آن را افزایش می دهد.

اما به گفته محققان، گوشت گوساله برای سلامت خطرناک نیست. اگر برش های کم چرب، با پخت مناسب و با اعتدال مصرف شود، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. گوشت مرغ هم منبع خوب غذایی است که هیچ ریسک مشخصی از سرطان ندارد.

۳. باور غلط در مورد روغن ها

به گفته خیات، هیچ سند محکمی وجود ندارد که هر نوع روغن ماهی یا گیاهی می تواند موجب کاهش ریسک سرطان شود. در برخی موارد همچون خانواده روغن های اُمگا بدست آمده از ماهی تاثیر عمیق مثبتی بر بدن دارند. همچنین گاهی اوقات مردم با داغ کردن بیش از حد زیاد روغن و فرآوری بیش از اندازه آن، این ماده غذایی را تبدیل به عنصری سرطان زا می کنند.

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما بوده و نباید از آنها غافل شد. همچنین هنوز مصرف چربی های پلی اشباع دارای فواید سلامت متعددی است که از تعادل بهتر کلسترول تا تامین مواد مغذی نظیر ویتامین E را دربرمی گیرد.

۴. سبزی ها و میوه های رنگی

میوه ها و سبزیجات همچنان سالم ترین و کارآمدترین شیوه های کنترل ریسک سرطان تلقی می شوند اما تفاوت های متمایزی در نحوه عملکرد آنها وجود دارد. به گفته محققان بسیاری از مولکول های ضدسرطان در این مواد خوراکی از طریق رنگدانه های آن قابل تشخیص است.

میوه ها وسبزیجات قرمز نظیر گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند؛ فنول ها و آنتوسیانین های بنفش یافت شده در انگور و بلوبری می توانند از ما در مقابل سرطان روده و کبد محافظت کنند؛ و آنتی اکسیدان دیگری موسوم به آلیسین که در سبزیجات سفیدرنگ نظیر پیاز و سیر یافت می شود.

همچنین نحوه آماده سازی و خوردن این مواد خوراکی هم می تواند بر فواید سلامت آن تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال، سیر باید قبل از مصرف پوست کنده شده و له شود تا به هنگام پخت آیسین آن به خوبی آزاد شود. همچنین گوجه فرنگی نپخته از میزان بیشتر لیکوپن برخوردار است.

مواد شیمیایی نظیر آفت کش ها هم که بر روی میوه ها و سبزیجات نشسته باقی می مانند، باید با شستن و دست کشیده شدن بر روی پوست شان به خوبی از بین بروند.

به گفته محققان، عمدتا ریسک سرطان به دست خود ما و به واسطه عفونت های ویروسی و عوامل ارثی به ما منتقل می شوند. رژیم غذایی تنها مسئول ۲۰ درصد از بروز این ریسک است. تنباکو همچنان بزرگ ترین عامل سرطان زاست.

در مجموع تحرک داشتن، پرهیز از چاقی، و انتخاب یک رژیم غذایی متنوع راهکار اصلی پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت است.



:: برچسب‌ها: رعایت 4 نکته و خداحافظی با سرطان ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

جمشید هاشم پور و همسرش در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده! عکس

روز گذشته مراسم رونمایی از مجموعه فیلم های پوران درخشنده در موزه سینما برگزار شد. در ادامه عکس های مربوط به این مراسم را مشاهده خواهید کرد.

مراسم رونمایی از مجموعه فیلم های پوران درخشنده

مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران و اصحاب رسانه شامگاه سه شنبه 16 شهریور در موزه سینما برگزار شد.

جمشید هاشم پور به همراه همسرش, مسعود جعفری جوزانی و دخترش سحر, فرهاد اصلانی و … از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حاضر بودند.

جمشید هاشم پور در کنار همسرش

 

 

جمشید هاشم پور و همسرش در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده

جمشید هاشم پور و همسرش در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده

 

مسعود جعفری جوزانی و دخترش سحر جعفری جوزانی

مسعود جعفری جوزانی و دخترش سحر جعفری جوزانی

 

پوران درخشنده در کنار سحر جعفری جوزانی

پوران درخشنده در کنار سحر جعفری جوزانی

 

حضور فرهاد اصلانی در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده

حضور فرهاد اصلانی در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده

 

پوران درخشنده درحال صحبت برای حاضرین

پوران درخشنده درحال صحبت برای حاضرین

 

محمد سلوکی مجری برنامه بود

محمد سلوکی مجری برنامه بود

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ



:: برچسب‌ها: جمشید هاشم پور و همسرش در مراسم رونمایی از فیلم های پوران درخشنده ,
:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چیدمان پذیرایی ال شکل با مدل هایی زیبا و جذاب

پذیرایی های مدل ال شکل یکی از متداول ترین مدل های پذیرایی در ساخت خانه هاست. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش هایی کارآمد برای طراحی و دایزاین پذیرایی ال شکل بپردازم تا ایده اولیه مناسبی برای دکوراسیون پذیرایی خانه خود پیدا کرده باشید.

سالن پذیرایی ال شکل را اینگونه بچینید

چیدمان پذیرایی ال شکل مانند هر طرح دیگری شرایط و سختی های مربوط به خودش را دارد. پذیرایی ال شکل یکی از مرسوم ترین پلان ها در خانه و آپارتمان های امروزی هست اما این دلیل نمی شود که چیدمان آنها مشابه به هم و آسان باشد. در این مطلب قصد دارم به معرفی روش هایی کارآمد برای طراحی و دایزاین پذیرایی ال شکل بپردازم تا ایده اولیه مناسبی برای دکوراسیون پذیرایی خانه خود پیدا کرده باشید.

قبل از هر چیزی، ابتدا باید در مورد کارایی هر فضا تصمیم مشخصی بگیرید. به طور معمول اتاق غذاخوری یا همان میز ناهارخوری در قسمت کوچکتر هال پذیرایی L شکل، نزدیک آشپزخانه قرار می گیرد. اما باز هم باید تصمیم خود را براساس فعالیت هایی که خودتان انجام می دهید مشخص کنید. برای مثال اگر مهمانان زیادی به خانه شما می آیند و میز ناهارخوری بزرگی دارید رفتن به فضای کوچکتر پذیرایی کار اشتباهی است. در این صورت باید برعکس عمل کرده و جای پذیرایی و غذاخوری را با هم عوض کنید.

در قدم دوم باید میزان بازی و بزرگی هر فضا را نسبت به دیگری مشخص کنید. در شکل زیر مبلمان اتاق پذیرایی، طوری قرار گرفته که ارتباطی با فضای اتاق غذاخوری ندارد، زیرا افرادی که در اتاق پذیرایی نشسته اند نمی توانند با افرادی که دور میز ناهارخوری ناهاخوری هستند گفت و گو و صحبت کنند.  با این کار فضاهای خانه مرز مشخصی دارند اما در عین حال به یکدیگر نیز متصل هستند. در خانه ها کوچک این روش توصیه می شود تا از شلوغی بیش از حد فضای خانه جلوگیری شده و در رفت و آمد افراد مشکلی پیش نیاید.

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 1

 

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 2

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 2

 

اما اگر در چیدمان پذیرایی ال شکل فضای بزرگتری در اختیار دارید و از طرفی دوست دارید همه افراد با یکدیگر در ارتباط گفت و گو باشند باید سبک چیدمان خود را مطابق با شکل آورده شده در زیر طراحی کنید. همانطور که مشخص است اتاق پذیرایی به اتاق غذاخوری راه پیدا می کند و کاملا روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. اما حتی در این پلان باز هم باید از لحاظ بصری فضایی را خلق کنید که هر اتاق محدوده مشخص به خود را داشته باشد. پهن کردن فرش با طرح متفاوت، نصب پارتیشنی کوچک، سیستم نورپردازی متفاوت مثل لوسترهای توپی و مستطیلی، بخوبی می توانند این دو فضا را جدا کرده و مرز مشخصی به آنها بدهند.

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 3

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 3

 

 

چیدمان پذایریی ال شکل هر چقدر هم که مشکل و سخت باشد اما یک مزیت دارد و آن استفاده های زیادی است که می شود از این فضا برد. در پلان زیر این موضوع مشخص  شده است. در این پلان اتاق غذاخوری دو کاربرد دارد، اول محلی برای میل کردن غذا و دوم مکانی برای کار و مطالعه. میز طوری انتخاب شده که هم قابلت تبدیل شدن به میز ناهاخوری کوچک و جمع و جور را دارد و هم برای مطالعه و انجام کارهای دفتری شبانه. قرار گیری قفسه و فضای ذخیره سازی کنار میز ناهار خوری هم می تواند ایده مناسبی برای دسترسی راحت به لوازم مورد نیاز باشد.

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 4

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 4

 

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 5

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 5

 

زمانی که وسایل خود را در پذیرایی ال شکل می چینید احتمالا بعضی آیتم ها را به صورت شناور قرار می دهید. مثلا زمانی که مبلمان خود را به دیوار تکیه دادید، یک صندلی یا تکه کوچکتر مبلمان را وسط پذیرایی و روبروی مبلمان چسبیده به دیوار قرار می دهید. این کار به خودی خود کار مثبتی است و انجام آن توصیه می شود اما حتما در نظر داشته باشید که اطراف مبل و بطور کلی آیتم های شناور را خلوت کنید تا رفت و آمد اطراف آنها به راحتی صورت بگیرد، در اینصورت جریان و پیوستگی دکوراسیون خانه بهم نمی خورد.

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 6

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 6

 

اما اگر آشپزخانه بزرگی در اختیار دارید و ناهار و شام خود را در آن میل می کنید، دیگر نیازی به اتاق غذاخوری ندارید. در این صورت پلان و چیدمان پذیرایی ال شکل باید به صورت دیگری تغییر کند. در انتهای قسمت بلندتر پذیرایی L شکل، قرار دادن یک کتابخانه با قفسه های متعدد ایده جالبی است، کنار این کتابخانه هم می توانید میز و صندلی کوچکی برای نشستن بگذارید. در سوی دیگر همین قسمت، می توانید مبلمان پذیرایی را قرار بدهید که هر چه نزدیک شومینه باشند بهتر است. تلویزیون هم در قسمت انتهای هال قرار می گیرد و که در صورت نصب قفسه هایی شناور اطراف آن، جلوه زیباتری پیدا می کند.

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 7

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 7

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 8

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 8

 

نمونه عکس چیدمان پذیرایی ال شکل همراه با تلویزیون

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 9

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 9

 

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 10

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 10

 

 

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل – عکس شماره 11

اصولی برای چیدن اتاق پذیرایی ال شکل - عکس شماره 11

 



:: برچسب‌ها: چیدمان پذیرایی ال شکل با مدل هایی زیبا و جذاب ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()